söndag 2 augusti 2009

Sista dagen i Norr..

Då har vi gjort vår sista dag här uppe i norr, tråkigt nog..

Vi har idag var iväg på förmodligen det mysigaste caféet som finns här i norr "Saidys café" i Lövånger!
Vi (jag, johan och svärisarna) stannade där på vägen till Johans brors stuga som ligger i Hökmark, mest för att hålla mitt (men även svärfars) blodsocker på trevlig och social nivå =)
Trevlig personal och mycket gott hemgjort fikabröd av alla dess slag!


Väl framme vid stugan (som var lite svår att hitta åt), var det väldigt mysigt med vatten nästa som man kan bada i (vi gjorde dock INTE det) och skog åt alla håll!
Jag kan nog dra en slutsats av vår vistelse här i norr - det är mygg överallt, och de söker ständigt MIG! Tror nog att jag aldrig någonsin fått så många bett och stick som i år (även om det vara är ett stick än så länge i sommar).
Nej, om det finns någonting som jag just nu inte alls gillar (mer än värmen) så är det dessa jä*la mygg!! Är egentligen sugen på att ta kort på mina bett så alla förstår mitt stora problem med detta, Johan mest skrattar och tycker det är toppen att alla dras till mig eftersom då slipper han bli biten alls ;-)

Här kommer lite naturbilder från Hökmark




Idag har vi grillat här hemma iaf, var så fint väder och dessutom lite blåst (=ingen mygg) *yihoo*
Blev en marinerad ryggbiff med asiatisk touch, riktigt mumma! Som tur var gillade alla maten, eftersom det var sista dagen så ville jag och Johan passa på att bjuda igen lite av allt som vi fått serverat här i veckan =)

Som efterrätt blev det en gammal klassiker från lägertiden - banan med choklad i aluminumfolie som fick ligga på glöden!

Blir ju alltid helt toppengott när man får grilla över en öppen eld med riktig ved, hoppas verkligen att när vi skaffar hus kommer kunna ha en liten eldstad ute på gården att grilla över!

Nu har vi packat klart och är nyduchade för en hemfärd imorgon bitti, men det blir nog ett stopp i Umeå innan vi är hemma, vi ska nämligen in på Nolia och även in på torget för att försöka hitta åt hjortron till min mamma.

Så nu blir det en tidig kväll här i Båtvik - så nu bär det av mot husvagnen för en sista natt här uppe - för den här gången!
Har nog blivit lite bortskämd för här har det stått dukad mat till alla måltider och inte ens diskat har vi gjort.. Hrmmm, blir svårt att komma hem till vardagen nu =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar