fredag 28 augusti 2009

Hemma igen!

Så var vi hemma från mini-semestern, var riktigt skönt att få sova i sin egen säng. Konstigt hur det kan vara sådan skillnad?

God morgon! Det här möttes jag av i badrummet när jag vaknade på 30-års dagen! :-)

Födelsedagen firades på bästa sätt! Jag fick pengar (till Ullareds resan) av svärföräldrar och blivande farbror med familj! Av min älskade sambo och blivande far till mitt barn fick jag (förutom hela resan och allt som ingick) 30 st fotmassager att utnyttja när jag som helst vill!
Under dagen så införskaffades det mamma-leggings och mamma-skjorta/tunika till mig =) perfekt med lite mer kläder tycker jag!
Vi klämde även in ett besök på armé-museet (kanske mest för att glädja min underbara sambo) men även jag hittade ett och annat intressant där.

Johan gillade vapnen mest ;-)


Frågan som jag vill ha svar på - vad är detta för träd och vad är det för "frukter"??


Middag blev på en närliggande café/restaurang - hur charmigt som helst, och väldigt god mat, som avslutning på dagen tog vi oss en drink i hotellbaren (eller Johan tog en öl och jag en drink).
...och JA, såklart var den alkoholfri - dock verkar det vara väldigt ovanligt i de trakterna eftersom bartendern inte alls visste vad han skulle göra och fick hämta lite hjälp!

Födelsedagsmiddag - pasta med fläskfilé med kantareller, vitt vin och annat mumsigt!


Sista dagen nere i Storstan var vi in en sväng till riksdagen =) Vi gick och strosade lite och när vi passerade stora huset så fanns en skylt där det visade sig vara gratis guidad tur om 5 min. Jepp, klart vi skuttade in!
Blev noggrant inspekterade av säkerhetsvakter och röntgen innan vi fick komma in, där var det en väldigt glad kvinna som skulle visa oss runt, tillsammans med en säkerhetsvakt då såklart.
Var väldigt intressant (även om jag en kort stund ångrade mig när det kändes som en skolundervisning), så nu vet jag lite mer om vår politik och hur den fungerar och har fungerat tidigare =)

Innan vi åkte hemöver med tåget så tog vi oss en lunch på det sedvanliga bufféstället, jag åt väldigt god sushi och smakade även lite andra traditionella maträtter som friterad kyckling, MEN inget slog sushin!

*mums*


Väl på tåget så gjorde min urinvägsinfektion sig väldigt påmind (jag trodde iaf att jag hade det).
Kan börja att berätta från början...
Kände något i söndags, ringde måndagen till MVC och fick lämna urinprov, barnmorskan sa då att hon skulle höra av sig så snart provsvaren hade kommit, men uppenbarligen hade dom inte gjort det eftersom hon inte ringde.
Iaf.. På tåget beslöt jag mig för att ringa primärvården och fråga hur jag skulle göra nu när smärtan hade stigit upp mot njurarna. Dom sa att jag skulle komma in på en gång för att lämna ett prov till dom. Visst tusan hade jag UVI, läkaren sa till mig - men du, det här har du ju gått med ett tag va? *grrrr* Ja, det har jag (och så berättade jag om måndagen och de provet jag lämnat då). Läkaren tyckte det var underligt att jag inte fått svar, men men.. Nu har jag piller och känner mig redan bättre =)
Ringde dock min barnmorska idag för att kolla varför jag inte hört något, fick inget svar och hon har inte ringt upp - mycket knepigt och rätt tjurig är jag.

Här stod alla som välkomnade oss tillbaka! Dvs snälla mamma som hämtade oss tågstationen, som dessutom hade köpt med sig massor av tranbärsjucie!


Annars har vi idag hunnit med att handla inför mitt kalas som jag ska ha på söndag. Jäklar vad massa mat det blev, eller mat och mat, småplock liksom.. men ska bli skoj att få slänga ihop det mesta imorrn!
Har även hunnit med en husvisning, dock var det inget för oss, var på tok för mycket jobb! Var väldigt mycket halvfärdigt - slarvigt tycker jag.
MEN - har ju mitt drömhus att se framemot, det verkar väldigt fint på bilderna och beskrivningen iaf! Eller, egentligen är det två tänkbara hus som vi kan tänka oss, men jag gillar ett lite bättre än det andra, både i läget och stilen. Gissa vilket?

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/496923

eller

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/490877

Måste ju slänga in en bild på hur rädd jag blev under strömavbrottet som inträffade när vi var på Åhléns city!

4 kommentarer:

  1. Den där frukten i trädet är kastanj. Det går att ta bort skalet och innanför är en brun "nöt"

    SvaraRadera
  2. Men vad är det för nöt till barnmorska!
    Usch ja dessa uvisar. aldrig roligt. Jag hade flera på min tid också. Usch och tvi. Hoppas det går över nu och att du slipper flera.

    Hörs snart my darling!

    SvaraRadera
  3. Jag gissar på första:D Det var väldigt fint :)

    SvaraRadera