söndag 18 oktober 2009

Helgen är nu över och snart är det jultajm!

Ja, den gick ju lika fort som den brukar, tyvärr, men vi har fått en massa gjort här hemma iaf!

Lördagen ägnades åt att fixa listerna i köket, köket ja.. Äntligen kan man vara där och fixa igen! Har idag gjort några matlådor till Johan, hängt gardiner och städat upp en massa efter all renovering =) När det var dags att söka fram gardinerna så måste jag erkänna att jag suktade rätt mycket efter mina nyinköpta julgardiner - men då får nog vänta, iaf till 1 advent.
Längtar ju så enormt mycket efter denna underbara högtid, tror nog att jag är farligt nära en sån där "tokig-jullängtade-traditionell-toka", som vill ha allt som det alltid har varit och suger så länge jag kan på allt som har med julen att göra! Baka julgodis, pynta, lyssna på julmusik, slå in vackra paket och bara mysa... Åhh, vad jag längtar...

Men helgen var det ju! Även Johan har arbetat minsann, idag spacklade och slipades det i klädkammaren, så snart snart kan vi flytta tillbaka allt som står här i vardagsrummet till rätt plats!

Söndagkvällen avslutades som alltid med ett besök hos mamma där det bjöds på mumsig mat med fika, en tvätt och en härlig (dock lite trång) dusch.
Är nämligen så att jag börjar känna mig lite enorm... Är ju riktigt svårt och krångligt att försöka raka benen i en dusch som man knappt kan vända sig i utan att duschskynket fastnar på magen!
Nåja..bara att vänja sig kanske?

Lite sorg också, fick idag vackert ta av mig min förlovningsring =( Är så att fingrarna har svullnat en aning och det var nog svårt redan nu att få av den, så lika bra att göra det nu så vi slipper klippa av den när det är dags för BF (beräknad förlossning)..
Så nu sitter den runt halsen i en guldkedja.. men det är ju bara i 121 dagar kvar!

1 kommentar:

  1. Längtar oxå till julen och funderar på om vi ska slå på stort i år och skaffa oss en julgran. Har aldrig varit spec förtjust i fira jul men nu är jag riktigt sugen. Kan bero på lillfisen i magen oxå :) När har du BF? jag är beräknad till 18/3 nu. lååångt kvar :( Kram

    SvaraRadera