tisdag 13 oktober 2009

Vilse i verkligheten

När man vaknade i morse då var man (eller jag iaf) lite vilse. Var helt säker på att det var lördag men så tur hade jag inte utan det var bara att kliva upp och göra sig i ordning innan det var dags att väcka Törnrosa som bara ville sova ännu mer... men det fick hon inte, då hon hade en tid att passa hos sjukgymnasten för sina onda höfter. Så det blev till att se till att hon steg upp innan jag åkte mot jobbet.

När hon väl var där så oj-ade sig sjukgymnasten över att höften än en gång hoppat ur led och tyckte att hon absolut skulle ta det lugnt och inte gå i trappor eller lyfta tungt! Ja det är ju lättare sagt än gjort då man:

1. Jobbar på småbarnsavdelning på en förskola
2. Bor 2 1/2 trappa upp
3. Genomlider ett stambyte och då har 2 1/2 trappa ner (och sen upp igen) för att få gå på toan
4. Ska göra fint efter ovanstående stambyte

Hon har det inte lätt min lilla vackra käresta och blivande mamma! :(

Vi har faktiskt lagt färdigt golvet i köket... Det blev FINT! Ska ta lite bilder när vi även fått färdigt med listerna. Det blev faktiskt så fint att vi köpt samma golv att lägga i hallen. Då det var en utgående vara på Bauhaus så blev det ett litet snabbt köp idag och detta trots Bauhaus kundtjänst försök till att lura oss. Tur att Janne fanns och kunde styra upp det hela. Tack Janne!

Ikväll så har det varit varannandagsduschande med god middag hos Svärmor. Hade varit jobbigt utan tillgång till en så suverän service :) Tack!

Nu ska vi njuta av lite kvällen innan det är dags att sova så att Sara orkar med att börja kl 0700.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att ni gillar servicen,.Jag tycker det är så skoj när ni kommer ,sen har jag ju alltid ett uppdrag till någon av er innan ni åker hem
    Blivande Mormor

    SvaraRadera
  2. Oj Johan håller stationerna på att blanda för dej:)
    Hoppas ni kan ta det lite lugnare snart och bara njuta.
    Sara måste ta det lugnare:)
    Kram på er

    SvaraRadera