tisdag 27 oktober 2009

Massa tankar

Jepp, så var man hemma igen då!

Är dock inte pga förkylning eller så, utan igår så gled min höft ur led - ordentligt, var till farbror doktor och kollade upp det = kryckor och sjukskriven veckan ut iaf. Uppföljning på fredag om det inte är bättre annars ska allt vara som vanligt.

Jepp, så då sitter man här i soffan igen och har trist, fast är nästan ännu tråkigare än vanligt för nu vill jag helst inte röra mig så mycket.

Nog med gnäll!
Jag har ju singstar här hemma som jag mer än gärna sjunger både högt och mycket till =)
Har dessutom lite besök emellanåt av hantverkare som pysslar lite med badrummet, så helt ensam under dagarna är jag ju inte. Även om jag längtar efter Johan som sällskap..

Har haft tid att tänka en hel del nu när jag inte kunnat göra så mycket annat och något som återkommer är hur tacksam jag är!
Trots alla dessa I-landsproblem som jag tampas med i vardagen så är jag väldigt lycklig lottad, förutom sådana saker som tak över huvudet, mat på bordet och (numera) rinnande vatten som vi alltid tar för givna så finns det så mycket mer att vara tacksam för!
Jag har underbara människor i min närhet, familjen - inte bara min familj utan även Johans, som jag numer ser som min extra familj, alla vänner och arbetskamrater som alltid lyssnar och stöttar, sist men den som står närmast just nu och som jag snart ska bilda familj med Johan, som jag inte kan tänka mig leva utan!
Tänk att det finns så många människor som påverkar mitt liv, en del kanske inte ens tänker på det, men så är det.

Så att jag sitter hemma idag sjukskriven och utan ett färdigt badrum är egentligen inte så hemskt, inte när jag sätter saker och ting i perspektiv.
Det bor en liten liten människa i mig som inom en snar framtid kommer förgylla våra liv - det om något är fantastiskt och värt att tänka på!

7 kommentarer:

  1. Ibland behöver man sätta saker i sitt rätta perspektiv! För trots gnäll ibland så vet även jag hur bra jag har det. Ta hand om di där hemma!

    SvaraRadera
  2. Stackars du som inte får vara frisk hoppas det räcker nu.
    Nä ensam är du ju inte och vi räknar dej till barnen också:)så familjen blir stor:)
    Sköt om dej o jaga jobbarna så det blir klart snart:)
    Kram från norr

    SvaraRadera
  3. Underbara människor drar sej till andra underbara människor vet du väl... Du själv är ju en sån!
    Tack för att just du finns min fina vän!
    Även om vi inte ses så ofta så betyder du mycket för mej...

    SvaraRadera
  4. Hej, hoppade den ur led ordentligt så du var tvungen att reponera? Oj låter inge bra iaf... Huvudsaken ni mår bra! kramar anna

    SvaraRadera
  5. Anna - nejdå, det hann inte komma så långt, tack och lov,den låg liksom "på kanten", vad det nu innebar? Men är bättre idag redan =)

    SvaraRadera
  6. vad skönt men ta det lugnt nu snälla du! Vi åker ju till egypten på söndag som planerat. Hoppas på vi kan få till en dejt snart iaf. kram kram

    SvaraRadera
  7. Hej Sara, hoppas du mår bättre! Jag hörde du var sjukskriven och det är jag med... Men vilket fint inlägg du skrev. Hoppas ni har det bra därnere i H-Sand.

    Kram Marie

    SvaraRadera