söndag 25 oktober 2009

Sparken!

Japp, nu har man känt ett par sparkar från det lilla knyttet i Saras mage! Det var ett par riktigt starka sparkar och det var helt underbart att känna. Blev lite tårögd faktiskt. Så nu har vi delat en milstolpe till i graviditeten och vårt barns liv. Underbart! Hittar inga andra ord. Snart behöver jag nog inte "leta" efter sparkarna utan kan känna dem bättre genom att bara låta handen vila på magen :)

Tyvärr så är Sara förkyld fortfarande :( Den vill inte släppa utan hon går omkring och hostar, nyser och snyter sig. Hoppas hon blir av med detta snart, men hennes höfter och ljumskar har mått bra av att vara hemma och ta det lugnt i en vecka. Tur att nästa arbetsvecka bara är tre dagar för henne och fyra för mig :)

Sen har hon ju styrt upp renoveringen här hemma. I fredags fick jag ett live-referat om hur det gick i renoveringen, då hon styrde upp VVS-arna, målaren, snickarna och vaktmästaren samtidigt... Men så blev mycket gjort också!

I badrummet är det handdukstork, badrumsskåp med spegel, duschdörrar, krokar och toarullshållare kvar att montera, plus elen... Så förhoppningsvis är de klara imorgon (om nu duschdörrarna har kommit). Fast iofs, Sara är ju inte hemma så det kan nog ta ett par dagar till då ;)

I klädkammaren har jag spacklat och målat i helgen så nu är den klar för byggaren som ska sätta upp den gamla hyllan (som nu har fått en fin vit färg) och byggstädarna som kommer imorgon. Så imorgon kväll blir det nog att lägga golvet där inne och eventuellt även sätta fast listerna, sen är det klart! Bara att fylla på med kläder då :)

Men nu ska jag umgås lite med Sara innan det är dags att sova. Stackars Sara börjar kl 6 imorgon, så hon har en tiiiidig uppstigning hon :( Hoppas ni tänker på henne då när ni ligger där i sängen och sover gott och hon är på jobbet :)

2 kommentarer:

  1. Klart jag ska tänka på henne i morgon bitti ,men jag ska erkänna att jag tänker mycket och ofta på er tre

    SvaraRadera
  2. Vi tänker på Sara då hon ska upp tidigt.
    Vi tänker oxå på er alla tre ofta.
    Sköt om er och Sara tillfriskna snarast:)
    Kramar från norr

    SvaraRadera