onsdag 14 oktober 2009

Idag är det semledag minsann!



Äntligen!! Äntligen har jag fått äta mina efterlängtade semlor =)

Japp, ni läste rätt, inte bara semla utan semlor!

Idag på jobbet kommer min underbara arbetskamrat med semlor, då hade hon till och med beställt semlor dagen innan för att hämta dom idag! =) Va? Måste erkänna att jag var nästan tårögd när jag tittade ner i påsen med semlor! Fick dessutom 2 semlor att ta med mig hem så Johan skulle få smaka han med!
Blev en hetvägg efter lunchen innan jag begav mig hemåt till mamma.

..hos mamma - tror ni inte hon har stått idag på sin lediga dag och bakat semlor!?! Så då fick jag ju äta hembakta semlor också, på samma dag! Helt otroligt vilken givmildhet det finns bland mina nära medmänniskor.
Här har jag gått och grämt mig i flera dagar över min längtan och mitt begär till semlans underbara smak och så är det folk som faktiskt lyssnar på mitt gnäll och vill göra mig lycklig..

Ibland saknar man ord över den tacksamhet som, i detta fall, mamma och Eleonora, jag känner.
Men ett tack sitter ju alltid på sin plats, så tack!

1 kommentar:

  1. Hoppas det smakade bra ,å att du Johan oxå gillade semlorna

    Blivande Mormor

    SvaraRadera