söndag 11 oktober 2009

Köket snart snart klart!

Då har målaren målat klart i köket och de andra hantverkarna har fixat rör och murat klart!

Så nu i helgen har jag och Johan fixat med allt annat som är kvar för att köket ska bli så piffigt som möjligt utan att kosta en hel förmögenhet. Just nu håller Johan på att lägga golv - och det gör han helt superbra! Vilken tur att jag har hittat en sådan händig karl =) Vet inte hur jag skulle ha klarat mig utan honom? Men jag har inte legat på latsidan jag heller, utan jag har målartvättat och målat kryddhyllan i 3 omgångar + att jag gjort det jag kunnat för att underlätta golvläggandet, torkat golv, hjälpt till att såga osv.
Hoppas så innerligt att vi (läs Johan) ska hinna klart golvet innan det är måndag! För det skulle vara helt underbart om det var färdigt så jag kan få damsuga och torka av det i veckan för att sedan kunna börja inreda lite =)

Här ser man en liten bit av det nya golvet!


Senare ikväll när golvet (förhoppningsvis) är färdigt så blir det sedvanlig middag med dusch och tvätt hos mammsen!
Har förresten fått en ny tidsplan av hantverkarna nu, enligt den nya så ska alla badrum i vårt hus vara färdiga senast fredag v.43 -Hrmmm, jag hurrar inte än, utan vill se det med egna ögon först!

1 kommentar:

  1. Nå hur går det är golvet klart???
    Vad duktiga ni är tillsammans en som målar och en som lägger golv inte dåligt.
    Kram på er

    SvaraRadera