onsdag 21 oktober 2009

Vågar man hoppas på...

Hemma och är sjuk (IGEN)... börjar liksom bli lite less på att aldrig få en hel lön!

Men men, bara att vila och hoppas att denna förkylning snart försvinner, har än så länge inte feber och det är jag ju väldigt tacksam för.
Det är ju tyvärr så att denna förkylning går runt på jobbet också, igår var det 50% av våra barn som var sjuka och de 50% så skickade vi hem hälften igår med feber och/eller väldigt svår hosta.
Det enda som hjälper när det är så många som insjuknar är ju att alla får vara hemma och bli riktigt friska, så det är precis det jag siktar på - vila tills jag känner mig piggare igen!

Förresten så hörde jag av en arbetskamrat igår att den sk "svininfluensan" härjar i kommunen som jag jobbar i, dock ej på förskola men skolan.. Känns ju inte alls helt bra, inte för jag är rädd just för influensan, men absolut dess framfart.
Har klurat fram och tillbaka ang vaccinet, men måste säga att det lutar starkt åt att inte ta det.. Att det "sannolikt inte kommer påverka foster" räcker inte för mig, tyvärr, jag behöver mer innan jag utsätter min lilla bebis för något vaccin.

I natt är det för övrigt (kanske) sista natten som vi är utan toalett! Vvs-killen var här idag och sa att imorgon skulle de sätta in toaletten och att vi förhoppningsvis skulle kunna börja använda den redan imorgon! Tänk om det kunde vara sant..vilken dröm!
Tänk, i snart 2 månader har vi bott i det här kaoset och jag har överlevt! =)
Ja, vi får se hur det ser ut imorrn - har vi avlopp eller inte?

4 kommentarer:

  1. Oj stackars Sara hoppas du snart är frisk och att du inte får feber.
    Vi håller tummarna på att toan funkar i morron så springet är över:)
    Krya på dej.
    Hälsar svärfars

    SvaraRadera
  2. va jobbigt att du är sjuk så mycket =( men du får krya på dig =)
    det är ju bra att du överlevt i 2 månader och hoppas att din dröm uppfylls imorgon ;)

    SvaraRadera
  3. Va synd att du är sjuk=(Men jag är också sjuk=( Och jag har feber också=(=(

    SvaraRadera
  4. Krya på dej nu darling!
    Ja ni har kämpat på bra utan toa. Det skulle aldrig jag ha klarat ;)
    Här blir det inte heller nåt vaccin!
    Kramkram

    SvaraRadera