söndag 6 december 2009

Helgen är över...

..för den här gången.

Har hunnit med kalas hos syrran igår, var väldigt trevligt att träffa alla och få lite fika =) Blev en ganska lång kväll där, men vi var de första som sa hej då för att åka hem och sova lite.
Idag har vi haft besök av lillebror & Marie, även det var riktigt trevligt! Inte allt för ofta som vi ses bara vi så man hinner prata lite.
Vi bjöd på riktig advents- lunch/fika här, med både tomtegröt, glögg, saffransbullar, pepparkakor, smörgås och hemmagjort godis. Gjorde dessutom lite varm choklad som vi drack som en liten "fördrink".
Här är det uppdukat för en advents- lunch/fika!


Har varit en ganska behaglig helg med inte alls så mycket att göra, utan lagom mycket liksom, idag gjordes det i ordning en helg-skinka, känns lite tidigt att säga julskinka, så helg passar bättre!
Till middag blev det rostbiff med potatis i ugn, riktigt gott och söndags-stek passar ju perfekt =)

Imorgon blir det till att jobba igen, börjar jobbigt tidigt - kl.06.00, så jag hoppas det fortfarande är plusgrader då, känns mycket bättre att köra då.
Har blivit lite fjantig nu på sistone, kanske är hormoner - vad vet jag? Men det känns inte längre alls lika säkert att köra när det kan vara dåligt väglag, hade inte tidigare problem med det, men nu känns det som sagt lite obehagligt.
Har faktiskt bytt bil med Johan just nu, snäll som han är så får jag köra den "säkrare" bilen nu och han har lillpuman! Så lite bättre sover jag numera på nätterna när jag slipper oroa mig för hur vägen ska se ut dagen där på.

Lägger förresten in ett kort på Johan när han myser med magen! Numera så känner han bebisen varje dag =)

3 kommentarer:

  1. Vilken fin mage du fått! Hoppas jag hinner komma ner o hälsa på nåt innan bebisen kommer :) Ja visst blir man lite mer nojig att köra... o värre blir det sedan :)
    Börjar de bli tungt nu? Nu kanske du förstår att jag var helt knäckt efter en heldags shopping i östersund i 7 månaden o inte orkade följa med er ut på krogen hahaha... Oj vad jag hade ont i mina fötter då! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj oj är det en jordglob du har svalt vilken härlig mage:)
    Nu är vi nyfikna på vad den innehåller:)
    Ta det lungt i trafiken

    SvaraRadera
  3. Jag måste kanske sända en grattulation, hoppas ni haft en god jul och får ett gott nytt bekymmerfritt år

    SvaraRadera