torsdag 10 december 2009

Kort och snabbt!

Är ensam hemma för Johan är i stora staden på jobb.

Snart kommer dock en kompis och ska hålla mig sällskap =) Ska bli skoj att surra lite!
Har lite dåligt med fika hemma, men det duger nog det jag har.

Fick förresten brev från försäkringskassan (fk) igår - avslag minsann! Det räckte inte med att lyfta ca 2000 kg under en arbetsdag, av den anledningen att dom rent generellt inte godkänner förskollärare havandeskapspenning (hp).
Blev rätt upprörd, för trots detta stod det att det framkommit att jag lyfter tungt varje dag, samt att även min chef skrivit det i sitt brev?!
Får se om vi begär en omprövning där vi även skickar med läkarintyg eller om jag helt enkelt får bita ihop de få dagar som är kvar i år iaf.
För visst börjar det vara jobbigt.. Skulle ju gärna vilja göra någonting här hemma också, men så är det inte! Blir soffan när jag kommer hem för att sedan vagga till sängen, och om sanningen ska fram så tror jag inte att jag är särskilt trevlig heller. Humöret är inte på topp när jag har ont liksom, stackars Johan :(

Men - snart är det helg och då blir det vila med en punkt på "att göra listan" - julmarknad!
Nu ska jag ta och göra mig i ordning och plocka fram lite fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar