lördag 12 december 2009

önskelista!

Ja, nu äntligen kommer den.. Kanske lite sent, men lägger ändå ut lite önskemål

Inte helt otippat är det en hel del bebis-saker som står på den, men även en och annan grej som jag och Johan önskar oss =)

- Först och främst, hela familjen tar gärna städhjälp!

- Nattlampor, har sett både en på IKEA och även en på barnens hus som är söta och passar in i vårt sovrum

IKEAs variant


..och så barnens hus


- Ett skötbord, som även det finns på IKEA, i det tror vi nattlampan (vilken det nu är) skulle passa bra i, Hensvik heter det =)


- Spjälsäng med en sida som går att flytta upp och ner vore skönt, inte kanske helt nödvändigt, men som sagt sköönt, finns på barnens hus (kanske även på andra butiker)




- Omlott bodys är önskvärt, hittade en söt, även den på barnens hus, men alla omlottbodysar är välkomna, även pyjamas med dragkedja hela vägen ner till foten!



- Ett inlägg till babyskyddet/vagnen, finns många fina färger - men eftersom vi har köpt färgen 3895 (klicka på siffrorna och scrolla ner) på vagnen vore det ju snyggt att matcha detta med samma färg, dock släpps dom inte förrän till veckan.

-Sedan så önskar jag mig en badrock, alltså INTE en gjord av fleece, utan bomull- en sådan man kan ha när man duschat =) Hittade en på IKEA (vi var på andra butiker också, men det vi råkar vilja ha fanns bara på 2 olika)




-Jag önska mig även ansiktsbehandling, klippning av håret och fotvård, skulle vara skönt att vara fixad innan bebisen kommer in i våra liv, vill ju se fin ut när man träffas första gången =)

- En sista pryl som jag provat och är helt såld på är denna!


- Johan önskar sig bla lite spel till sitt ps3 tex Assassins Creed 2, Nhl10, Ratchett & Clank: A Crack in Time eller Uncharted 2 - eller allihop!

- Boken " Inte om det gäller din dotter" av J. Guillou

- Sedan råkar jag veta att han gärna skulle vilja ha ett Wii med tillhörande spel

Inte helt billiga önskningar, med det är dock bara önskningar =)
Har idag varit som ni gissat nere i Birsta, där var det fler än vi... Imorgon är det julmarknad på murberget som gäller - det är någonting som jag ser framemot, där brukar julkänslan infinna sig!
Sedan hade jag ju gärna ätit julbord på St. Petri Logen imorgon när det är lucia, men så blir det inte, utan får istället äta en skinkmacka här hemma på julknäcket som är nyinköpt - billigare så =)

1 kommentar:

  1. Barbapapa-nattlampan är underbar! Vi har den i rosa och den är smidig att ha när man bara ska titta till lilla hjärtat och inte vill tända i taket. Vi har den i rosa för det är den enda rätta färgen för barbapapa. Annarstycker jag IKEAs nattlampor är himla söta. Smidigt att man tänder dem genom att trycka på huvudet och inte i botten som på barbapapa.

    SvaraRadera