söndag 13 december 2009

Lucia

Idag är det Lucia och som den morgonpigga person jag är (japp jag är relativt morgonpigg numera) upp vid 0630 och fixade en liten lucia-frukost åt min älskling som sov så sött. Så jag dukade fram lussebullar, pepparkakor och varm glögg på en bricka. Sedan strax före 7 så väckte jag älsklingen med lite "skönsång" (eller iaf så mycket skönsång som mina stämband kan frambringa). Efter det så blev det frukost i sängen och Lucia-sändningen från SVT... Myysigt :) ... Fast den minsta älsklingen tyckte det var lite väl tidigt och protesterade med lite sparkar, men nästa år, dååååå ni!

Nu har älsklingen somnat om och vilar så hon orkar att gå på julmarknaden idag. Den öppnar kl 12 och vi plus svärmor ska upp dit och se vad det finns för utbud. Känslan är att det kanske inte blir lika lång tur på marknaden som förra året, men det är spännande ändå.

Men nu ska jag göra mig lite i ordning och göra i ordning lite ordentlig frukost/lunch åt oss här, så vi har energi åt marknaden.

2 kommentarer:

  1. Oj så mysigt det låter.Ni får passa på nu , för nästa år har ni säkert annat för er.Vi ses snart

    SvaraRadera
  2. Oj oj vad ni fick mysa det gjorde vi med men inget fika:)
    Hittade ni något på marknaden???

    SvaraRadera