tisdag 15 december 2009

vinterland och hemma...

Ja! NU har vintern kommit även till Härnösand, helt vitt är det och det fortsätter snöa - hoppas,hoppas detta ligger kvar till i alla fall efter nyårsafton!

Här hemma är det en hel del saker som skulle behöva åtgärdas..hrmm, dock är det så att jag är hemma och sjukskriven. Igår när jag var på jobbet och trodde att det skulle gå toppen så blev det liksom lite motsatsen. Fick riktigt ont och kände att jag inte alls kunde prestera 100%, känns ju inte alls bra, vare sig att inte kunna jobba helt ut men även att det gjorde väldigt väldigt ont!
Nej, blev en kort dag för mig igår och nu blir jag hemma några dagar för att se om det ger med sig eller om det (hemska tanke) inte alls bli bättre!

Men tillbaka den oredan här hemma, det är som sagt rätt mycket saker som skulle behövas göras, MEN jag fixar det inte, inte allt iaf. *suck* Ofta är man ju van att kunna passa på att göra saker hemma när man ändå är hemma hela dagarna, men så är alltså inte fallet.
Skulle nog kunna kalla det prestationsångest, nu har det ordet fått en ny innebörd.. Jag är ju hemma, finns mycket som skulle behövas bakas, tvättas, städas, pynta och bäras undan. Ändå görs det inte?! Uscha - nej, måste nog fokusera på annat.
Hade mycket mycket hellre vart på jobbet, men inte där heller gör jag ju någon större nytta...

1 kommentar:

  1. Otur att du skulle få så ont hoppas det blir bättre efter att du fått vila ett tag.
    Försök koppla av du måste inte göra mera det ordnar sej.

    SvaraRadera