torsdag 10 december 2009

På väg hem

Nu är jag på väg hemåt efter en liten tjänsteresa till Stockholm. Blev en tidig uppstigning kl 0440 för att hinna med flyget och nu är det en tågresa hem, om allt stämmer så är jag hemma strax efter kl 22. Man kommer inte att hinna träffa mamma Sara särskilt mycket idag inte, det blev väldigt kort imorse när jag pussade henne hejdå och lite prat på telefonen bara :/ ... Tur att hon har besök av Jenny så hon inte får tråkigt där hemma tills jag kommer hem... undrar om hon är vaken då, vad tror ni som läser bloggen?

I Stockholm blev man bjuden på en fin lunch med lammytterfile och ostinbakat potatismos och till efterrätt en Nobelbakelse... MUMS. Värt att offra 70 kr på traktamentet för den betalda lunchen :) Men hoppas att det är slut med möten på jobbet nu, har knappt arbetat de senaste dagarna utan mest suttit i möte (4 möten igår och 2 idag).

Barnet fortsätter växa och vara lite busigt. Han/hon gillar att föra ett väldans liv med sparkar åt olika håll, men särskilt mot blåsan, när mamma Sara försöker sova. Får hoppas att dyngsrytmen blir lite bättre när han/hon är ute ur magen. Om inte, har någon lite tips på hur man får en liten ängel att sova när man ska sova? :)

Till helgen ska vi provmontera den säng som morfar gett oss och även ta oss en tur till Birsta för att inhandla lite julklappar. Japp, vi har inte ännu köpt alla, även om man nästan skulle kunna tro det. Sen är inte så mycket mer planerat ännu

Nu är vi tydligen i Gävle med tåget, inte såååå långt kvar då :)

2 kommentarer:

  1. Jag tror att Sara är vaken och väntar på dej, jag vet att du är efterlängtad

    SvaraRadera
  2. Skönt för dej att komma hem förstår jag och ha någon som väntar var hon vaken:)??
    Jasså den är också ett busfrö och sparkar på blåsan:)det känns igen.
    Vila upp er nu

    SvaraRadera