fredag 25 december 2009

Vinter i riktiga norrland!

God fortsättning på er alla!

Nu har vi spenderat två nätter här i lilla båtvik, under den tiden har vi ätit gott, haft trevligt sällskap och bara haft det väldigt lugnt och skönt.
Igår var det ju som bekant julafton och den spenderades inte hemma (för min del) för första gången på 30 år! Det är tur att det är som en liten extra underbar familj jag får fira den med, för det har gått hur bra som helst =)
Det åts julbord, tittades på Kalle och öppnades julklappar - och självklart kom tomten på besök, dock var denne tomte något snällare än den jag är van (han kallas även "den elaka tomten"). Men vem vet, kanske han tittar förbi under jul nr:2??
Fick väldigt många fina klappar och jag tror att dom vi gav bort blev väldigt uppskattade. En av de jag redan har använt rätt ordentligt är ju den Johan köpte till mig... nämligen denna!



Vi gav självklart bort en liten korg med hemlagat till svärisarna!


Idag har vi (jag och Johan) varit ute i det kalla snölandskapet och sparkat lite, men ojoj, det var kallt! Så länge som det inte blåste så gick det ganska bra, men satan i gatan när vinden tog i,
tur vi hade packat med oss underställen, för dom kom till bra användning i dag.

Vi var ute så länge så jag blev gråhårig!


Sparkar fram i kylan (-16)

Imorgon bär det av in till Skellefteå för att förhoppningsvis hitta lite fynd och även julklappar till jul nr:2 på mellandagsrean.

2 kommentarer:

  1. kul att du haft det bra där borta. Men jag längtar tills ni kommer hit på jul nr2!! :D Och jag hoppas att speldagen blir av nån gång innan året tagit slut ;P

    SvaraRadera
  2. Ja så är julafon över vi fick många jättefin julklappar.Allt hemmagjorda i julkorgen är inte slut än.Sara fixade även Risallamalta till efterrätt jättegott.
    Dagarna går alldeles för fort när man har trevligt.

    SvaraRadera